Ahad, 7 September 2008

KENAPA EZO MENYEPI ?

Setelah pulang ke tanah air pada Mei lalu,saya menghabiskan masa di beberapa buah sekolah rendah sekitar Batu Pahat Johor disamping berulang alik ke Kuala Lumpur kerana beberapa urusan.

benar,kita hanya merancang,Allah S.W.T jua yang menentukan.Kini saya benar-benar jauh dari suasana yang "zahmah" dan "fawdho",namun kerinduan terhadap suasana itu begitu mendalam.

Kini,setelah saya menjalani proses "pembelajaran" sebagai seorang pendidik yang bermula dengan pendidikan rendah di dua buah sekolah rendah,saya sedang menunggu keputusan pinjaman pelajaran dari pihak agensi kerajaan persekutuan dengan penuh debaran.

Keputusan dijangkan akan dimaklumkan oleh pihak berkenaan selewat-lewatnya pada 26 September 2008.Kepada Allah saya berserah.Segala-galanya telah termaktub di LUH MAHFUZ.

Jika diluluskan saya akan segera kembali ke sana untuk menyambung pengajian di peringkat MA dan jika gagal,saya akan aturkan PLAN "B".Apa pun yang bakal saya terima,dalam kamus hidup saya,tiada namanya "putus asa".Saya akan terus berusaha untuk memperoleh Ijazah sarjana (MA) dan seterusnya memperoleh Ijazah Doktor Falsafah menjelang usia 35 tahun.

Tiada ulasan: