Rabu, 27 Mei 2009

WAJIB SOKONG PAS,KALAU TAK.............

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Para Blogger sekalian,

Sikap sebuah parti politik yang bersikap korang sopan harus diajar oleh kita generasi muda terutamanya golongan agamawan.Apa sudah jadi di Malaysia hari ini apabila institusi agama diheret dalam politik membenci.

Mengapa ianya terjadi.Apakah setiap golongan agamawan "WAJIB" menyokong pihak tersebut justeru perkataan ISLAM tercatat pada nama parti mereka? Al Azhar tidak pernah mengajar anak didikannya supaya menyokong IKHWAN MUSLIMIN dan semua golongan AZHARI wajib sokong ikhwan muslimin dalam menghadapi kebobrokan kerajaan HUSNI MUBARAK yang dikatakan zalim menahan penentangnya di mahkamah tentera.

PARAH...jika situasi di Malaysia tidak dikawal.Mufti dan ahli akademik akan cuba diragukan oleh lidah rasmi parti yang mengaku ISLAM perjuangan mereka apabila tokoh tersebut mengeluarkan kenyataan yang tidak menyebelahi dengan kehendak parti mereka.Dimanakah kebebasan golongan kita sebagai agamawan?

Ingatkah kita semasa isu MURTAD satu ketika daulu? siapa yang bangkitkan? Dato' Seri (Dr) Harussani Zakaria.Beliau dengan berani mengeluarkan kenyataan bahawa hampir 100,000 orang Islam di Malaysia telah MURTAD.

PAS menggunakan isu tersebut menyelahkan kerajaan BN dan UMNO.Teballah muka penyokong-penyokong UMNO dan BN dari kalangan agamawan sehingga ada yang menyorok disebalik tayar kereta apabila bertembung dengan juak-juak yang membangkitkan isu murtad.

kata PAS,inilah UMNO,tidak membela ISLAM sebagai agama.ISLAM tegugat selagi UMNO memerintah.Lantang sahaja lidah-lidah mereka menghamburkan caci maki kononnya demi mempertahankan agama.

Bertambahlah pengaruh mereka ketika itu lebih-labih lagi dari timur tengah seperti MESIR.Sana sini disebutkan,lihat apa yang mufti perak kata,dia bukan orang UMNO.Ada juga yang kata,mufti Perak sokong PAS.

UMNO dan BN pula diam seribu bahasa pada ketika itu walaupun Perdana Menteri pada ketika itu Datuk Seri Abdullah tidak merestui penubuhan IFC yang hebat perjuangkan isu MURTAD itu.

UMNO tak pernah cabar Datuk Seri Harussani letak jawatan pada ketika itu.Akhbar UTUSAN pula tidak pernah mengeluarkan kenyataan-kenyataan kurang manis,caci maki hamun kata nista kepada tokoh berkenaan.

tup-tup,hari ini,dalam isu negeri Perak,Datuk Seri Muftinya,tidak menyebelah PAS dalam isu tersebut.Apalagi,meludah sakanlah HARAKAH.Maka,keluarlah perkataan "DANGKAL","kepura-puraan","letak jawatan" dan segala macam hasutan,caci maki dan nista dilemparkan kepada tokoh agamawan ini.

Barangkali inilah maslahah ummah yang difikirkan AL AZHAR apabila TIDAK membela ikhwan muslimin dan mengambil sikap berdiam diri apabila MESIR mengeluarkan undang-undang bahawa "TIDAK BOLEH ADA SEBARANG PARTI YANG BERASASKAN AGAMA".Tiadalah kita dengar di Mesir ini PARTI ISLAM MESIR.Ikhwan Muslimin digelar "jamaah mahzurah" yang bermaksud kumpulan yang diharamkan.

Di Mesir,95 peratus penduduknya adalah ISLAM,takkan kerana 5 peratus bukan Islam,undang-undang tersebut digubal.Pasti ianya bertujuan memelihara maslahah ummah.

Apa khabar Malaysia? Bukan ISLAM 35 peratus.Kerajaan Malaysia yang dipimpin UMNO dan BN tidak pernah HARAMkan mana-mana parti yang berasaskan agama.Sebab itu PAS gah dengan namanya PARTI ISLAM MALAYSIA.

ooooooopppppppppp.....nak cakap bab Islam,hendak anda diangkat sebagai ahli akademik,sila daftarkan nama anda sebagai AHLI PAS dahulu.Jika tidak,group sedia LUDAH,sedia CEMUH,sedia MAKI,sedia HAMUN akan bersiap sedia untuk menjalankan aktiviti rutin mereka,khidmat cemerlang dan cepat,24 jam DELIVERY.....

Gila tak kalau diikutkan begitu? ingat PAS Islam sangat? Kacau MUFTI,kata MUFTI,maka tunggulah munajat mereka di malam hari.Jangan berselindung disebalik nama parti ISLAM kalau perangai macam DAJJAL.

malas cakap panjang,jom pakat-pakat baca,LUDAHAN harakah terhadap seorang tokoh agamawan apabila beliau bersikap terbuka.

Kawan-kawan,ada akal,pakai,ada otak,fikir,ada mata tengok,ada mulut cakap,betulkah TINDAKAN mereka? ezo tak nak jawab...kawan-kawan blogger jawablah sendiri....


sedutan www.harakahdaily.net:

Mufti Perak dicabar letak jawatan, bertanding pilihan raya
Johari Jaafar
Wed | May 27, 09 | 7:56:16 am MYT
IPOH, 27 Mei (Hrkh) - Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPNP) melahirkan rasa sedih dan kesal di atas kenyataan Mutfi Negeri Perak, Dato' Seri Dr Harussani Zakaria, di dalam temubual beliau di dalam majalah Milenia Muslim (MM) keluaran Mei 2009 THN 7 Keluaran 82 yang cuba membangkitkan api perkauman di negeri ini. Iklan



Dalam temubual tersebut, Dato' Seri Mufti Perak jelas cuba membangkitkan api perkauman di antara kaum di Perak bahkan di Malaysia amnya. Rata-rata kenyataannya bersifat ?racist? dan tidak memikirkan perasaan rakan-rakan non-muslim.

Demikian dinyatakan oleh Setiausaha Dewan Pemuda PAS Perak, Dr. Rahja Ahmad Al-Hiss dalam kenyataan medianya semalam.

Pemuda PAS Negeri Perak katanya, mempertegaskan bahawa Perlembagaan Malaysia telah jelas menerangkan bahawa Islam adalah agama rasmi dan agama lain bebas untuk diamalkan, begitu juga hak kaum-kaum lain untuk hidup saksama di negara tercinta ini.

Sehubungan itu Pemuda PAS Perak kesal dengan tindak-tanduk Dato' Seri Mufti yang kelihatan selesa menjadi boneka dan talian hayat Umno Perak sering mengeluarkan kenyataan yang memihak Umno/BN.

"Sifat kepura-puraan Dato' Seri Mufti Perak sangat dangkal dan menyedihkan rakyat dan umat Islam Perak dan Malaysia amnya.

"Pemuda PAS Perak mencabar Dato' Seri Mufti Perak untuk meletakkan jawatannya dan secara 'gentlemen ilmu' bertanding di mana-mana kerusi pilihan raya di Perak mewakili Umno/BN jika benar-benar mahu melihat Islam tertegak di Perak.

"Hentikan kenyataan-kenyataan berlapik yang membela Umno/BN," tegasnya. - mks

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

good writing

ex offc berkata...

manusia kalu dah ada sifat PHD begitulah jadinya....Beb...bila nak balik BP?...kalu ada kasi info kekawan///

azlishukri berkata...

tulisan yang baik

Tanpa Nama berkata...

Bguslah tapi kene belajar lagi tentang tarbiah islam no..janagn sedap mulut je k shukran

Tanpa Nama berkata...

Tulisan yang masuk akal..