Jumaat, 30 Oktober 2009

SUARA PAS BANTU PKR MELEBARKAN SOKONGAN SETELAH TENAT (BAHAGIAN SATU)


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Para Blogger yang saya hormati sekalian,

Riuh rendah suara kedengaran mengingatkan bahawa sesuatu akan berlaku.Berita yang saya terima adalah mukaddimah minggu lepas.Puas saya berfikir,siapakah "orang penting" yang akan datang menyampaikan ucapan.

Pagi Sabtu,saya segera mencari kepastian.Saya tidak sedikit pun terperanjat akan kedatangan "orang penting tersebut" kerana bagi saya,saat sebegini,memang itulah talian hayatnya.

ANWAR IBRAHIM,Dr Badrul Amin dan Saifuddin Nasition adalah antara nama yang tidak asing dalam arena politik pembangkang Malaysia.Mereka pandai menggunakan kata-kata.Saya disapa dengan panggilan panas berkata lebih kurang begini, "dah stand by soalan ker? Anwar nih...Anwar...jangan main-main" , saya jawab dengan tenang,bahawa dalam kamus hidup saya,saya hanya takut kepada ALLAH S.W.T dan semua makhluk adalah sama bagi saya.Anwar Ibrahim atau siapa sekali pun,saya tidak sedikit pun gerun walaupun saya tidak pandai bermain dengan kata-kata sastera.

SUARA PAS BERPERANAN UTAMA
Setelah kemenangan yang bagi PAKATAN PEMBANGKANG agak besar itu pada Mac 2008,dataran hayyu asyir Kaherah adalah lokasi strategik pembangkang mengadakan siri ceramahnya atas pelbagai nama.

Sejak kedatangan YB Datuk Dr Hassan Ali,PMRAM perlu menarik nafas lega,kerana bagi mereka penubuhan SUARA PAS adalah satu-satunya talian dan perisai pelindung survival PMRAM.

Namun,PMRAM hanya tidak akan berjaya menangkis hujah bahawa PMRAM pro pembangkang kerana majoriti dalam SUARA adalah merupakan AHLI PMRAM! Lebih meyakinkan,FARHAN MAZLAN sendiri mengakui bahawa beliau tetap ahli PMRAM!

Warga kerja SUARA juga adalah terdiri dari mereka yang telah lama dikenali sebagai "orang PMRAM".SUARA hanya baju baru namun yang memakai tetap individu PMRAM.Pada beberapa ketika nanti,individu berkenaan akan menukar kembali pakaian lama mereka.

Berlakonlah sepuas hati.Mahasiswa Mesir samaada pengajian Islam dan Perubatan bijak menilai.Mereka tidak mudah tertipu!

Penubuhan SUARA masih tidak menyelamatkan PMRAM dari dilibatkan sebagai agen pembangkang.Ini adalah kerana siri usrah mereka di rumah-rumah negeri,siri KOLOKIUM pelajar baru dan beberapa aktiviti lain yang dilihat memainkan peranan secara halus menanam pemikiran benci kepada kerajaan.Antara bukti jelas yang dapat saya nyatakan melalui blog ini adalah DISKUSI KITAB BERTAJUK "SEMANGAT KEBANGSAAN MENURUT NERACA SYARAK" tulisan Dr Abdullah nasir ulwan.Buku tersebut dikarang berdasarkan keadaan semasa ketika itu yang memperlihatkan pertembungan antara SOSIALIS dan KAPITALIS! Saya sendiri pernah berbincang dengan Dr Rakfat tentang hal ini.

CERAMAH POLITIK MENGGUNAKAN NAMA KEDUTAAN!
Sebelum saya mengulas lebih lanjut,wajar saya menceritakan status majlis ceramah malam 29 Oktober tersebut agar diketahui umum.

Kita sedia maklum,undang-undang di Mesir tidak membenarkan sebarang rapat UMUM yang membahayakan keselamatan negara Mesir.Perkara ini sering dimomokkan oleh "abang-abang lama" dari kalangan penceramah persatuan yang mengaku ada hubungan baik dengan pihak keselamatan Mesir.

Namun,apakah gerangan majlis ceramah anjuran SUARA tersebut? Apakah ianya tidak membahayakan keselamatan negara ini? Bagi saya,untuk jangka masa panjang ianya bermasalah dan membahayakan.Kerana pembangkang Malaysia yang datang mungkin akan membuat hubungan dengan pembangkang di Mesir.Lebih membahayakan lagi jika hubungan tersebut tidak direstui oleh PIMPINAN MESIR.Sudah barang tentu membahayakan hubungan diplomatik kedua-dua negara.

Ketika audion asyik mendengar ucapan pemimpin pembangkang,tiba-tiba datang lima individu berbangsa arab yang bertanya pelbagai pertanyaan.Saya memahami setiap kalimah yang ditanya.Saya membiarkan dahulu dijawab oleh orang lain sehingga saya lihat lima orang berkenaan tidak berpuas hati jawapan dari salah seorang berdekatan mereka dan bertanya berkali-kali.Inilah barangkali kesan kewujudan rumah negeri.Ada yang bercakap bahasa arab dialek tempatan seolah-olah baru semalam sampai.

Saya menjawap pertanyaan lima individu berkenaan.Pertanyaan mereka cukup ringkas.Mereka bertanya kain rentang di rumah PAHANG yang berbahasa arab mengiklankan majlis KONVOKESYEN pada 25 Oktober.majlis malam tersebut pada 29 oktober.Merteka tanya,apa pula majlis yang sedang berlangsung itu? Dengan jujur saya katakan kepada mereka ini adalah ceramah pemimpin parti pembangkang Malaysia.

Datang seorang "WARGA KERJA" SUARA mengatakan bahawa ini adalah majlis anjuran KERDUTAAN.Saya segera menyanggah jawapan tersebut! Lima individu berkenaan akhirnya bertanya pelbagai soalan dari saya,saya jawab dengan jujur! kerana JUJUR dan BENAR adalah prinsip kita.

Sayang sungguh,apabila slogan yang mereka cipta sendiri dikhianati.BENAR dan TEPAT patut ditukar kepada TIPU dan MAIN HENTAM lagi sesuai digunakan untuk SUARA selepas ini.

Kedutaan BESAR Malaysia KAHERAH (KBMK) tidak meluluskan penggunaan dataran tersebut! Penggunaan dataran tersebut oleh SUARA adalah secara tidak mengikut saluran.Tahniah! tindakan mereka sungguh berakhlak.

SAMBUTAN MASYARAKAT SETEMPAT HAMBAR!
Ramai yang memenuhi ruang dataran.Namun,dataran tidak penuh disetiap ruang seperti ceramah HAJI HADI.Ada juga ruang kosong di sebelah kanan dan kiri di atas dataran yang diturap.

Ada yang berdiri di sekeliling dataran.Namun,sebenarnya,kedatangan masyarakat setempat dari kalangan mahasiswa yang berada di hayyu Asyir dan sekitar Kaherah adalah hambar!

Yang meramaikan majlis ceramah adalah mereka yang diangkut oleh van-van yang disewa dari luar Kaherah yang diletakkan di luar perkarangan dataran dan bas-bas mini.Jika sekiranya bas-bas mini dan van-van sewa tersebut tiada,pasti,kehadiran di dataran amat hambar.Dengan ini,dapat diyakini ramainya yang datang adalah "orang luar" kaherah dan bukannya "warga Kaherah".Dari pengamatan saya,warga Malaysia yang menginap di kaherah yang teramai di Mesir ini hanya sedikit menghadirkan diri iaitu hanya sekitar 20 peratus dari kalangan hadirin.

Tapi,mereka akan pastikan,PENTOL-PENTOL yang lantang itu hadir untuk memanaskan suasana.Teknik lama yang telah lapuk.Hanya mereka yang tertipu akan terkesan dengan teknik tersebut.

hadirin yang hadir juga ada dikalangan mereka yang hanya mahu mendengar dan bkan peminat.Dari kalangan ISMA yang dihentam teruk oleh PMRAM dan ahli-ahlinya dan juga ahli-ahli ABIM yang pernah menjadi sasaran mereka satu ketika dahulu turut hadir dengan misi mahu mendengar dan seterusnya mereka bijak membuat pertimbangan.Program MENTERI KEBINET juga mereka hadir.Ini menunjukkan mereka jauh lagi matang dan layak bergelar MAHASISWA! Tahniah ahli-ahli dan kepimpinan ISMA dan ABIM.

(bersambung......ulasan akan datang berkaitan ucapan penceramah)

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

teruskan pendedahan.. segerakan penulisan dan sertakan gambar sekali..tahniah..

EMANG berkata...

http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com/2009/10/kes-liwat-anwar-minta-simpati-dari.html


http://emang-psychotickiller.blogspot.com/2009/10/anwar-berada-di-mesir.html

tambahan bro...

:)

Tanpa Nama berkata...

PAKATAN akan terus REPUT!

Panglima berkata...

mana yang bahagian dua?

Tanpa Nama berkata...

Panglima,
Ekau ni memang jenis tak saba.
Saba lah sikit.