Isnin, 22 November 2010

KELAB 1MALAYSIA ATAU KELAB UMNO?

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Para Blogger yang saya hormati sekalian,

1.Saya terbaca tajuk album seorang hamba Allah dalam laman sosial facebook yang tertera "korban...kelab 1Malaysia".

2.Gambar yang dipaparkan itu,jelas menunjukkan individu-individu yang terlibat dalam Kelab UMNO Kaherah,dari penasihat,pengerusi dan beberapa yang lain.

3.Persoalan saya,adakah KELAB 1Malaysia ini adalah penjenamaan semula KELAB UMNO?

4.Atau,sebuah persatuan baru yang baru didaftarkan?

5.Atau,pihak berkenaan,saja gatal-gatal tangan tulis nama tersebut?

6.Jika sekiranya kelab tersebut adalah merupakan penjenamaan semula,saya harap,ianya adalah SAH.Ini adalah kerana KELAB UMNO tidak perlu diubah namanya dan jika mahu diubah,pasti ianya telah diwar-warkan melalui media.Ini adalah kerana,Kelab UMNO adalah merupakan sebuah organisasi mahasiswa yang berkonsepkan kebajikan mempunyai banyak cawangannya di seluruh dunia!

7.Adakah penjenamaan semula itu,hanya terhad di KAHERAH? Bagi saya,penjenamaan semula TIDAK PERLU.Ini adalah kerana,masalah yang dihadapi oleh kelab UMNO Kaherah hari ini,bukan kerana nama KELAB UMNO,akan tetapi mesej kebajikan yang tidak sampai ke mahasiswa kita di Mesir.

8.Era awal 2000 telah membuktikan,hanya dengan nama NADI UMNO,Kelab ini,mampu memperoleh keahlian lebih seribu orang!

9.Pelajar yang susah, dibantu.Ustaz SANUSI,selaku pengerusi tahun 2003 itu,akan terus ke hospital apabila mendapat tahu ada pelajar sakit dan semasa awal semester pengajian,beliau akan menghulurkan sumbangan LE 150 kepada ahli yang kurang berkemampuan terutamanya dari KELANTAN.

10.Oleh yang demikian mesej kebajikan mahasiswa itu jelas tampak di zaman beliau yang menyebabkan mahasiswa kita berbondong-bondong menyertai Kelab UMNO ketika itu.

11.Selaku mahasiswa baru ketika itu,saya pernah mengikuti program ke SINAI dengan tambang yang sangat murah dan ianya adalah kerana mesej kebajikan juga sebenarnya.Bayangkan,Tambang bercuti ke SELATAN SINAI dengan kurang LE 100!

12.Betapa agresifnya mesej kebajikan untuk ahli Kelab UMNO saat itu hingga persatuan lain terutamaya PMRAM dan persatuan kebajikan rumah negeri yang lain memainkan persepsi buruk kononnya KELAB UMNO menyemai "fikrah maddiyyah" atau pemikiran yang berasaskan materialisme kepada pelajar-pelajar baru! Persepsi tersebut bertujuan untuk menakutkan pelajar-pelajar baru dari mendekati Kelab UMNO.

13.Keahlian lebih seribu itu adalah atas nama KELAB UMNO atau NADI UMNO.Jelas,nama KELAB UMNO bukanlah satu faktor untuk penjenamaan semula.

14.Jika nama kelab 1Malaysia itu adalah persatuan yang baharu didaftarkan, saya cadangkan, persatuan tersebut diisi oleh orang yang berkualiti,berani membawa nama SATU MALAYSIA, faham konsep berkenaan hingga mampu menjawab kekusutan rakan-rakan mahasiswa kita berkenaan gagasan ini, menganjurkan program-program yang berguna dan cergas bergerak.

15.Jika ianya hanya satu nama "suka-suka" semata,yang diletakkan oleh pemegang akauan FB berkenaan,saya amat berharap,agar "orang berkenaan" menghentikan perbuatan seumpa itu.Famouskan sahaja nama KELAB UMNO...adakah anda rasa nama tersebut telah hilang keramatnya dan tidak GAH disebut?

fikir-fikirkan....

Tiada ulasan: