Jumaat, 14 September 2007

TAHNIAH KHAIRY!!!

Terdapat banyak ayat al-quran yang menceritakan hal ehwal anak dan harta.Antaranya disebutkan bahawa anak dan harta ini merupakan perhiasan kehidupan dan dunia.Hidup akan lebih berseri jika pasangan suami isteri memperoleh cahaya mata.

Semetara dalam Hadiht-hadith baginda rasulullah S.A.W juga banyak menyebut perihal anak dan cahaya mata.Antara lain,disebutkan dengan mafhumnya bahawa,akan terputus amalan anak adam yang meninggal dunia melainkan tiga perkara antaranya doa anak yang soleh.

Dalam suasana gembira umat sebahagian umat Islam di dunia terutamanya umat Islam Malaysia dan Mesir menyambut awal Ramadhan,kita dikhabarkan berita gembira dari tanah air.Sapa tidak kenal dengan Saudara Khairy Jamaluddin.Naib ketua pemuda UMNO Malaysia.

Beliau adalah suami kepada Nori anak perempuan YAB Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi,Perdana menteri Malaysia.Tahniah kepada Saudara Kahiry bin Jamaluddin kerana dikurniakan cahaya mata pertama pada satu Ramadhan tahun 1428 hijriah.Tahniah juga diucapkan kepada YAB Perdana Menteri Malaysia.

Tiada ulasan: