Isnin, 18 Januari 2010

SAMSENG MENGAMUK LAGI!!!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Para Blogger Sekalian,

1.Semalam,18 Januari 2010,sekitar jam 4 petang,saya didatangi oleh Farid Syukri,bekas pengerusi Kelab UMNO 2006/2007 yang dijatuhkan oleh beberapa orang ahli pada tahun tersebut.Farid datang kearah saya dengan ancaman "seketul batu".

2.Saya sedar situasi berkenaan dan lari menuju ke Restoran Selangor (mat'am selangor).Farid datang meluru kearah saya dan cuba bertindak dan beberapa pelajar lain menghalang.

3.Kemudian,farid cuba membaling kerusi seperti mana berlaku sebelum ini di pejabat Kelab UMNO pada 27 Disember 2009.

4.Saya mengelak dengan beberapa kerusi dan terkena beberapa kerusi yang lain.Farid meminta saya "memadamkan" entri sebelum ini.Saya enggan.

5.Saya mengalami sedikit luka di bahagian kaki.Bukan itu sahaja,Farid mengancam saya dengan kata-kata "tahu rumah saya".

6.Setelah Farid beredar dari sekitar rumah Selangor,saya segera ke Balai Polis berdekatan.Saya membuat laporan POLIS.Sejurus selepas saya membuat laporan,pegawai polis menandatangi surat laporan berkenaan dan meminta saya menunjukkan bukti berkenaan kepada beberapa orang saksi yang ada di balai polis berkenaan.

7.Saya diberikan surat "arahan" pemeriksaan kepada pihak hospital dan saya diarahkan ke hospital berdekatan.

8.Selesai pemeriksaan berkenaan,saya disahkan TELAH CEDERA dibahagian kiri kaki.Kemudian,saya diminta membawa surat hospital kepada pihak polis.

9.Akhirnya,laporan berkenaan telah selesai dan polis memberitahu bahawa laporan berkenaan akan dibawa ke pihak pendakwaan (niabah a'ammah).

10.Nampaknya,peristiwa 27 Disember menjadikan Farid "berani" konnonnya TIADA SIAPA yang berani bertindak terhadap keganasan mereka bertiga,En Idris,En Kamal dan Farid Syukri.

11.Saya setakat ini telah membuat DUA LAPORAN kepada pihak "BERKENAAN".Nampaknya mereka melihat TIADA BAHASA UNDANG-UNDANG keatas mereka.

12.Kita lihat selepas ini.Apakah bahasa undang-undang di Mesir ini akan berbicara terhadap mereka? Bukti telah ada.Farid akan saya kadapkan ke muka keadilan.Berani kerana benar.

13.Adakah wajar mereka ini dibiarkan? Berlagak samseng dan rasa diri kuat! Apakah mereka mahu melihat UGUTAN tersebut benar-benar berlaku kelak baru akan diambil tindakan?

14.Apakah MSD atau Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah (JPMK) TELAH TIADA DI MESIR? Apakah "ada orang" takut dengan "orang politik" berkenaan? Saya akan melihat sejauh manakah tindakan mereka.

SAYA MENUNTUT KEADILAN!!!!

7 ulasan:

Pemerhati berkata...

sy Sokong!!!...klu xleh slow talk cari insetif lain dgn niat nuk meng'islah'..amiin

redho berkata...

Saya berdoa agar sdr Faizal selamat,pohon buat Laporan Bertulis kepada MSD & JPMK serta salinan kepada Pihak yang selama ini sdr rapat di Malaysia terutamanya pihak Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia,biar mereka tahu adakah MSD & JPMK laksanakan tugas atau sebaliknya terutamanya berkaitan hal keselamatan.Jika ia berkaitan dengan Nadi UMNO rasa tidak perlu saya mengajar,saudara lebih arif.Pun begitu jika ianya melibatkan Nadi Umno Mesir hantar Salinan laporan kepada Pengrusi Biro Hal Ehwal Negara & Kelab Umno Luar Negara YB Dato' Ahmad Shabery Cheek.Biar 1Malysia dapat tahu.kalau tidak mungkin ada lagi keganasan yang dilakukan oleh pihak terlibat.Itulah kalau sudah Pegawai/staf atasan sudah berani mengugut serta menumbuk saudara,perkara ini akan terus diikuti oleh penyokong(anak didik depa).

Sudah lama saya nasihatkan saudara agar bangkitkan isu keselamatan pelajar, Visa, karenah birokrasi yang telah lama berada ke pengetahuan MSD & JPMK serta KPT Malaysia agar perkara ini dapat di atasi dengan sebaik mungkin untuk kesejahteraan kita semua sebagai mahasiswa di Mesir.Ini bukan bermakna kita berdendam atau mengaibkan pihak terlibat.
Tidak,kerna manusia tidak dapat lari dari kelemahan.

Sekarang saudara yang merasainya sendiri.Saya amat berharap agar tumpuan saudara sekarang ke arah menaiktarafkan kebajikan mahasiswa di sini.Setaraf dengan pengajian MA saudara.Pasal hal masalah kepartian atau berkaitan dengannya yang saudara sibuk sebelum ini lupakanlah kerana ianya hak individu.Lihatlah sekarang sdr pula jadi mangsa.Saya tidak katakan saudara Benar atau SALAH dalam hal ini sehinggakan ada manusia sanggup berbuat demikian ke atas saudara.Kalau tiada angin masakan pokok bergoyang.Yang penting jika saudara berda di pihak yang benar Sila buat Laporan bertulis kepada MSD & JPMK serta SALINAN kepada Kementrian Pengajian Tingi Malaysia, Mungkin juga pada YAB TPM & PM.

Saya ragui kalau saudara yang rapat & hubungan dengan dengan pihak atasan pun diperlakukan emikian apatah lagi mahasiswa seperti kami ini yang tiada kabel.

Ini Cadabngan ikhlas saya untuk Kebaikan bersama.Rasanya kalau perkara ni berlaku di Malaysia sudah lama mereka yang terlibat disiasat.Dalam masa yang sama saya tidak berpihak pada mana-mana.Sebab tidak tahu kisah sebenar di kedua-dua pihak.Itulah sebab Laporan mesti dibuat.Untuk pengadilan & tidak berulang lagi.

Saya bukan nak mengapi-apikan isu tetapijika ia salah tetap menjadi kesalahan.Kita semestinya profesional dalam menangani isu ini sampai dengan budak-budak pun nak bergaduh apa pasal.Yang penting bukti & saksi.

Adakah ini satu lagi bebanan kepada JPMK& MSD?saudara sahaja yang tahu jawapannya.



Itu saja cadangan saya.Benarkan untuk saya buat salinan ke blog saya.Dengan izin.

Tanpa Nama berkata...

dalam perkara yang berlaku ni.....


sebab banyak perkara yang perlu kita kaji depan dan belakang ,,,,,,,

mereka yang berpemikiran cetek akan buat satu tindakkan yang cetek tanpa belandaskan akal dan agama....

mungkin kerana keterbiasaan melampaui undang2 agama dimasa sebelumnya,,,,,,,,,,

so saya harap tuan eyxo bersabar dalam menangani perkara sebegini...banyak2 doa pada allah ... kukuhkan dalam diri dgn agama.... serahkan bulat2 taqdir penentuan pada allah ....

kerana tindakkan kita kadangkalanya tak semua bertepatan dgn kehendak allah .. doalah pada allah agar allah bukakan ruang untuk kejernihan.......

yahudi dan nasara tidak suka kebaikkan......

so kerja islam untuk merawat,,,,,
jadi yang tidak suka rawatan itu hanyalah penyakit atau virus,,,,

serupa juga yahudi dan nasara.....

Ezo berkata...

Terima Kasaih semua,

Saya sudah berfikir panjang untuk menceritakan semuanya di Blog,namun,saya dinasihatkan TIDAK MENYIARKAN kerana beberapa sebab.

Kalau saya mahu dedahkan puncanya senang sahaja,saya mahu bawa PERUBAHAN dalam Kelab UMNO.Bahkan,keahlian saya adalah DIJEMPUT bukan saya TAMPILKAN DIRI.

Penampilan saya sebelum ini menjadi sebutan beberapa ORANG TERTENTU.Manakala ada Pihak rasa tidak puas hati sebab mereka berada di dalam manakala saya hanya bersuara dari luar melalui BLOG.

Akhirnya saya diberikan borang keahlian pada bulan Mei 2009.

Pada September 2009,pengerusi sebelum ini telah pulang dan tidak melantik pemangkuan,maka saya telah dilantik memangku jawatan pengerusi oleh mesyuarat selama dua bulan (sep - november 2009).

Akhirnya apabila EHSAN bin Datuk Monir (tahun 4 kuliah syariah kaherah) pulang,saya berikan jawatan berkenaan kepada beliau yang bagi saya paling layak memandangkan sebelum ini,pada sesi 2008/2009 ehsan memegang jawatan setiausaha Kelab UMNO.Saya serahkan padanya untuk memangku jawatan.

Pada mesyuarat 27 Disember 2009,entah mengapa,KAMAL bin ABDULLAH membawa masuk FARID SYUKRI untuk bermesyuarat.Deris MARA pun ada.Itu yang hairan!

Siapa mereka? farid bermasalah di zamannya hingga dipecat dan dijatuhkan oleh ahlinya sendiri pada tahun 2007.Antara puncanya adalah KEWANGAN.Isu korup kelab UMNO bukan satu rahsia! semua org tahu!

Saya membantah kewujudan ORG LAMA jika benar ingin melakukan perubahan.Kamal benang sebab dia adalah org senegri Farid,Terengganu.

Manakala Deris pengampu org politik cuba tunjuk jantan di depan bkas YB yang dibuang ke Mesir!

Itu antara isu utama! saya dikatakan MULUT CELUPAR! yer...itulah keceluparan saya! Apakah hilang erti TEGUR MENEGUR dalam KELAB UMNO???? APakah hilang DEMOKRASI dalam organisasi berkenaan?

Saudara sekalian boleh tafsir sendiri...

Ezo berkata...

Kapada REDHO....

Silakan...tidak ada masalah..

it's peng berkata...

Salam ezo.
Farid ni sape?
Enta tak bagitau pape pun kt ana.
Kalo enta nak ana hentak die, bagitau je. Kita org islam, kita bersaudara.

Tanpa Nama berkata...

Ler ko tk kenal farid siapa?mata merah,buncit tinggi 158 cm rambut tk panjang,kulit kelabu2 coklat,dulu biasa kalah dam aji kt warung ,hentak je dia,lempang 38 kali pun takper,