Selasa, 17 Ogos 2010

ADAKAH SAYA MASIH AHLI KELAB UMNO?


Lambang kelab UMNO


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Para blogger sekalian,

1.Pada 17 Ogos baru-baru ini,saya telah menghadiri majlis berbuka puasa anjuran KELAB PUTRA 1 MALAYSIA yang diadakan di Dewan Malaysia Abbasiah Kaherah (DMAK) atau nama lamanya ARMA.

2.Majlis yang diadakan sangat meriah dengan kehadiran lebih 500 orang.

3.Ini adalah kerana ianya diselaras oleh Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD) di Kedutaan Besar Malaysia Kaherah (KBMK).

4.Program yang tersusun dan kehadiran yang memberangsangkan ini mengingatkan saya program tahun lepas yang turut diselaraskan bersama oleh Pesuruhjaya MATRADE dan PTD di KMBK,program ramah mesra bersama YB Dato' Seri Mustapha Muhammad.

5.Rumusan saya ialah,program yang diselaraskan oleh KBMK jauh lebih bagus dan mendapat sambutan pelajar berbanding majlis atau program yang diselaraskan oleh Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah (JPMK).

6.Ini adalah kerana hubungan antara pelajar dan PTD di KBMK jauh lebih bagus dan lebih baik berbanding pegawai-pegawai JPMK.

7.Apabila saya menghadiri majlis seumpama itu,maka saya akan bertemu sahabat handai dan rakan taulan yang hampir susah untuk ditemui kerana lokasi atau kesibukkan masing-masing.

8.Bertanya khabar dan bertukar-tukar pandangan adalah perkara biasa apabila bertemu.

9.Saya tersentak seketika apabila satu soalan sensitif diajukan kepada saya.

10."Bagaimana anta? masih ahli KELAB UMNO?" itu soalan biasa yang saya dengar apabila bertemu individu yang mengikuti blog atau keaktifan saya dalam mana-mana majlis dialog.

11.Hampir kelu lidah saya untuk menjawab.

12.Ini adalah kerana,mereka mengetahui keaktifan saya sebelum peristiwa 27 Disember 2009 yang ditumbuk oleh orang tertentu semasa bermesyuarat di pejabat kelab UMNO Kaherah.

13.Setelah peristiwa itu,saya tidak lagi membawa imej KELAB UMNO di sekitar Kaherah.

14.Melalui ruang maya ini,terus terang saya nyatakan bahawa status saya sebagai ahli KELAB UMNO KAHERAH masih kabur dan saya sendiri merasakan bahawa barangkali,berita PEMECATAN yang saya dengar itu adalah benar.

15.Namun,sampai saat ini,saya menunggu surat pemecatan tersebut yang masih tidak kunjung tiba.Adakah ianya berita palsu semata?

16.Paling penting,saya tertanya-tanya,apakah status pendaftaran saya sebagai ahli kelab UMNO pada MEI 2009 masih belum sah? ini adalah kerana,hingga saat ini,tiada pengesahan keahlian yang saya terima.

17.Namun,saya sangat berasa bangga kerana saya bukan orang yang "TALAM DUA MUKA". jika saya tidak bersetuju,saya akan katakan TIDAK SETUJU.

18.Sikap berterus - terang itulah menyebabkan berlakunya peristiwa hitam pada 27 Disember 2009.

19.Saya juga sangat berbangga dengan sikap rakan yang "SAMA BANTAL" apabila hanya melihat sahaja adegan zaman batu berulang di zaman moden dengan hanya memerhati sahaja.Nilai persahabatan yang sangat tinggi dan tidak ternilai harganya.

20.Akhir kata,saya sedang belajar erti kehidupan dan perjuangan.Benar,pengalaman adalah guru yang paling berguna dan berharga.

FAKTA :

1) Mendaftar sebagai ahli kelab UMNO Kaherah pada 7 Mei 2009.

2) Memangku jawatan pengerusi Kelab UMNO Kaherah pada 14 September 2009 hasil keputusan mesyuarat kerana hampir kesemua ahli jawatankuasa kelab pulang dengan tanpa sebarang pangkuan.Mesyurat tersebut dianjurkan oleh En Kamal (pegawai Terengganu) dan Prof Madya Dr Jamil,pengarah JPMK. (( pemangkuan tersebut tidak mendapat sebarang akuan)).

3) Menyerahkan semula jawatan pengerusi kepada setiausaha Kelab UMNO Kaherah 2009 pada pertengahan November 2009,saudara Ihsan Bin Datuk Monir.

Tiada ulasan: